My experience in NYC

I`am a student in a Business school in Paris. I decided to come to NYC to perfect my English for 6 months. I`am registered at NYLC ( New York Language Center), in the Midtown of Manhattan. This school has help me to achieve my goals in a few months!
Moreover, I met people from over the world and I took part in a lot of activities with the school. Most of the activities were free or were less than 25$.
About the classes, teachers (most of them are young) are very studious and know how to teach you their native language with fun and activities.
I went to classes monday to friday (9AM to 1PM).
After 3 months, I knew Manhattan very well, met a lot of people, not only french speakers and have perfected my english. If you want to have the same experience as me, I really advise you this language school: www.nylc.com. :-)
If you have more question, Iam here. It`s will be a pleasure to help you.


Actuellement etudiante en ecole de commerce a paris, je suis venue a NY pour ameliorer mon anglais pour une duree de 6 mois voire plus.
Je me suis inscrite en Ecole de langue NYLC, en plein Manhattan ( a la fashion avenue pour etre plus precise). Cette ecole a su repondre a mes attentes en lespace de 3 mois. En plus de cela, jai rencontre de nombreuses personnes venant de partout dans le monde et de nombreuses activitees ont ete organises par lecole. La plupart etaient gratuites ou ne depassaient pas les 25$.
Pour revenir sur les cours, les professeurs, la plupart jeunes, sont tres pedagogues et savent nous enseigner leur langue maternelle sans que cela devienne barbant. Jallais en cours du lundi au vendredi, de 9h a 13h.
En lespace de 3 mois je connaissais Manhattan relativement bien, rencontre de nombreuses personnes autres que francaises, ameliorer mon anglais.
Si vous souhaitez vivre la meme experience que moi, je vous conseil vivement cette ecole de langue www.nylc.com.

Hello chrissou75.

Welcome to Expat.com!

Thank you for sharing your experience! :)

I invite you to recommend this language school into the New York Business directory - Education section.

PS: There is a Francophone forum where you can post your message in french. :)

Thank you,
Aurélie

That's amazing!  I've always wondered how people adjusted to going abroad to learn a language, it's great to hear your feedback.