Legal services

Regardless of what you do in Costa Rica (even just buying a car!) you need a lawyer. I have used outlierlegal.com for everything from my immigration papers to real estate and even some tax issues, and they have been fantastic. English is spoken and they are clear, direct and actually quite pleasent to deal with. I have called other lawyers only to get weeks of run around and legal babble. So frustrating! Do yourself a favor and check them out. You won't be dissapointed.

Hello DDTica.

I invite you to recommend this company into the Costa Rica Business directory - Legal services section. :)

Thank you,
Aurélie

Que' hacer ?  mi situacio'n: Hice contrato con urbanizador(Ingenieros) en san jose,costa rica en enero 2008 por futuro condominio. Pague' regularmente y mensual  a un total de 23270 dolares.Era el pago de prima ,enganche o downpayment. Hubo retraso por permisos y otras causas del constructor.Me notifican que necesitaba $15000  para el inicio de obras en Enero 29/2009, tres di'as (Enero/26) despue's de pagar $453 u'ltimo saldo del total. Sin recibir ma's comunicacio'n y sabiendo de crisis econo'mica global,no me comunico ,ni ellos lo hacen. En septiembre 3 de 2012, yo envi'o un mensaje electro'nico preguntando situacio'n de construccio'n  y me reportan que unidad fue' vendido debido a que no me comunique' con ellos y utilizaron contrato  en la suposicio'n de que yo no estaba ma's interesado en dicha compra. Carlos  [email protected]

Hi expatsalvus,

Can you please write in English in this English speaking forum so that all members can understand?

Thank you,
Christine