Need Expats for my degree work (gern deutschsprachige)

Hallo!  :)
Ich heiße Tina und studiere BWL in Trier. Ich schreibe gerade an meiner Bachelorarbeit über die Zufriedenheit und Work-Life-Balance von Expatriates. Darin würde ich gerne Interviews einbringen und brauche 3-4 Expats, die bereit sind, mit mit ein Gespräch zu führen. Es ist egal, wo ihr gerade seid auf der Welt, denn ich darf Skype benutzen oder wir machen die Befragung ähnlich einem Fragebogen (nur offene Fragen) über Chat oder Mail.
Am liebsten sind mir deutsche Expats, die im Ausland unterwegs sind oder waren. Aber englischsprachige Expats sind auch willkommen.
Vielen Dank schonmal!  :)

Hi!  :)
My name is Tina and I'm a student of business economics in Trier, Germany.
I'm writing my degree work about the satisfaction and work-life-balance of expatriates.
I want to bring some interviews into my work, so I need 3-4 expats, who agree to lead an interview with me.
It doesn't matter where you are, because we can use Skype or do it like an questionnaire (just ask open) in a chat or mail.
I would prefer german expats in other countries, but someone who can speak english is welcome, too.
Many thanks in advance!  :)

hallöchen...

wie alt sollen die leute denn sein?... so ungefähr?

Hallo!
Das Alter ist egal, genauso das Geschlecht, ob mit Familie oder ohne. Das wird mit abgefragt, aber ich habe keine Kriterien jemanden auszuschließen. :)

Mir geht es in meiner Arbeit primär um Vorbereitungsmaßnahmen, ob es welche gab, und wenn ja welche und wie die sich auf die Zufriedenheit und WLB ausgewirkt haben.
Auch habe ich einen Teil dazu, wie sich diese nun letztendlich bei der Rückkehr ausgewirkt haben. Falls das Assignment aber noch andauert, stelle ich leicht andere Fragen.

Danke für Ihr Interesse!

Die Befragung möchte ich dann in 1-2 Wochen starten, wenn sich genug Leute gefunden haben.

gut... ok..
ich habe mit meiner familie eine ganze zeit in mittelamerika gelebt.. 2011 sind wir zurückgekehrt...

also ich würde mitmachen...

Ok, danke, super!
Ich melde mich dann, wenn es soweit ist.

Dann brauche ich nur noch mindestens 2 weitere. :)

You can find the German language section of the forum by clicking the flag at the top right of the page.
This is the English language section.

There is only Espanol, Francais, Italiano and Portuges.

@ TinaE > As we do not have the German language section yet, it would be great if you can post only in english on this english speaking forum please. :)

Thank you

Priscilla

I am an (originally German and currently living in Germany again) "serial Expat" (I prefer "cosmopolitan" or "world citizen" though). If it is of any use, you may get into contact with me.

hi beppi,
you can also help me. =)

That's nice, I think I have enough yet. I will write a message to you, when I'm ready for the interviews. This will be next week. Thanks a lot. :)

hi Tina i am Nee. It will be a pleasure for me to help You if You still need it. As a background for You, i am from Indonesia. I have been staying here for 6 months give or take. I move here to be with my husband.
Nee

I need only 2 more expats. =)
My first interview took only 13 minutes. So I don't have too much questions =)

Hello Beppi

I am  also  to  be an cosmopolitan or  to be world citizen , a  new  member .

Hallo Tina,
ich bin Alex, lebe in Frankfurt am Main und bin vor 2 Jahren wieder nach Deutschland zurückgekehrt. Davor habe ich für 10 Jahre in Melbourne, Australien gelebt und versuche nun mich wieder an die deutsche Kultur zu gewöhnen. Ich bin Automobildesigner , komme eigentlich aus Berlin, bin 47 Jahre alt, frisch und weltoffen im Denken und gerne bereit über meine Erfahrungen zu berichten.
ruf mich einfach an, oder emaile mir.
Gruß, Alex

[email protected]
+4915170517202

Hallo Tina,
ich bin Alex, lebe in Frankfurt am Main und bin vor 2 Jahren wieder nach Deutschland zurückgekehrt. Davor habe ich für 10 Jahre in Melbourne, Australien gelebt und versuche nun mich wieder an die deutsche Kultur zu gewöhnen. Ich bin Automobildesigner , komme eigentlich aus Berlin, Cosmopolit, 47 Jahre alt, frisch und weltoffen im Denken und gerne bereit meine Erfahrungen zu teilen

Gruß, Alex

Dear Drover,

Your post is nice, but only because I also understand German. Please respect that this is an English language forum and thus don't post in other languages here!
Also, posting personal contact details is discouraged here, because everybody can see it and it is thus open for abuse. The forum has a private messaging (PM) function to exchange private information!

I've sent you a message!
Thank you =)

@ Drover > Like i said before, please post in english only on this english speaking forum. The German forum is not available yet. :)

Thanks

Priscilla

[Moderated : Write only in English Please ]

Hi Tina,
I sent you a reply. Sorry, did not know that this is the English speaking site. If you are still in need of interview partners, I am the ideal candidate.
Regards,
Doris