New in Toronto

Hi everyone !
I arrived in Toronto (from France) a few weeks ago and I can't believe how hard it's to make new friend in this city ! I confess that I might be very shy which might not help... But I get bored og being alone in such a huge city ! So I have a shot to this website hoping I could meet sincere people who would like to make new friends (preferably in the 25-35 age range).
Now it's your turn to speak ! I can't wait to hear from you soon !
Emilie

Hello Emilie,

Welcome to Expat.com :)


Priscilla

Thank you ! I hope this will help me to find people to meet in such a huge city like Toronto !
Regards

Bonjour Émilie,

Bienvenue à Toronto. Il est vrais que les gens ici ne vivent que pour le travail. Lorsqu'ils rentrent à la maison c'est pour la famille ou le gym ou le repos (car comme ils disent: '' Working to pay bills!''), il est donc difficile et parfois un vrai défi d'entamer des relations amicaux avec les collègues.

Quels genres d'activités vous aimez ou recherchez peut-être je peux vous faire des suggestions? Et sinon, qu'est-ce qui vous à amener à Toronto?

Amicalement!

David

Bonjour David,

Merci pour votre réponse.

Je suis en "vacances" à Toronto pour quatre mois (je repars en France pour Noel). J'essaie de profiter de la ville mais passer ces journées toute seule, ce n'est vraiment pas le top. On se sent vite seule dans une si grande ville où tout le monde ne semble vivre que pour et par le travail !! Je voulais voir comment se passaient les choses ici afin de savoir si la vie à Toronto était envisageable pour moi (opportunités professionnelles, réseau social...).

Je suis ouverte à toute propostition en ce qui concerne la ville et le vie à Toronto et ses environs. Et si vous savez où il est facile d'aborder les gens sans parler boulot..., je prends l'adresse aussi !!!

Amicalement,

Emilie

Hi Emy,

It seems a bunch of French use to meet some Fridays during the month (not sure if they meet every Friday but most of them). Last time they met last Friday Sep. 26th.

Here is the detail sof the location:

"Urban House Cafe" :
Adress:  4 Dundonald St Toronto, ON M4Y,
Tél: (416) 915-0113
www.urbanhousecafe.ca
(métro Wellesley).


https://www.google.ca/maps/place/Urban+ … 8679abfa05

On other hand , this week-end is the scotiabank nuit-blanche :
http://www.scotiabanknuitblanche.ca/

It's an annual all-night art festival in Toronto. It is a celebration of contemporary art, which is produced by the City of Toronto in collaboration with Toronto's arts community. Each year, the event features commissioned works by local, national and international artists, as well as independent projects by Toronto museums, galleries and institutions.

It will be hold October 4, 2014 • 6:53 pm to sunrise.

Good luck