Info. for language teacher

I'm a language teacher, English-Dutch-German, with 15 years teaching experience and like to find out on this forum if a move to Krakow is feasible these days. I'm a single Belgian-American male, in my 50's, and for the past years been active professionally in teaching, translating and consulting, in Bangkok-Thailand. Would however like to take another (last!) challenge in my career by teaching & working in the city of Krakow or beyond.
If anyone, local or expat, can give me suitable hints or advice where best to look & apply for a decent position in a school, center, hotel, NGO or related entity I'd be utmost pleased. Doesn't have to be in the high-paying category, mind you. Lots of thanks for info. & feedbacks.  Gary A.

Hello Gary1957,

I would advise you to browse the Jobs section- Jobs in Krakow where you can drop your CV and I hope you will get positive response soon.

Thank you
Yuveshen

Hi!

I've been teaching NL in Krakow for some time a couple of yrs ago. Still have some contacts. Feel free to PM me if you have any concrete questions.

Hello,

Ik denk dat het beter is om verder te gaan in de Nederlandse taal, nietwaar? Om te beginnen veel dank voor uw reaktie. Had er eerlijk gezegd niet teveel opgerekend en moet toegeven dat ik wel wat verbaasd ben dat er blijkbaar interesse bestaat voor andere talen (buiten Engels) in Krakow. Zoals in mijn bericht vermeld ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging vooral dan op professioneel vlak. Maar ook een terugkeer naar Europees grondgebied speelt hier mee. Door wat opzoekingen op het Internet (Google e.d) blijkt dat Krakow nog min of meer een vrij goedkope stad voor nieuwkomers is. Weet nu niet of dit met de werkelijkheid klopt. 
Graag had ik geweten waar het beste bepaalde contacten te maken? Hier zijn er vrij veel talenscholen en de kans om prive te werken zijn ook wel aanwezig maar we spreken uiteraard over een stad van ca. 10 miljoen inwoners! En mijn ervaring is dat on-line sollicitaties niet altijd zo positief werken. Ik vermoed dat je toch altijd een basis moet vormen ter plaatse vooraleer echt geintegreerd te geraken in een nieuw leefmilieu..Zoals ik dat ca. 15 jaar geleden deed door naar Azie uit te wijken. Nu goed, teveel uitwijden ga ik hierin niet.
Waardeer elke tip die u mij kan geven en ja, contacten zijn steeds welkom.

Met vele groeten
Gary Adriaenssens
Bangkok

Hello Gary1957,

As you are on an English forum, thank you to stick to this language while posting please, so that other members can understand as well.

Thank you,
Marjorie