Apprendre le créole réunionnais: sa lé gayar!!

Bonsoir Marie Guylène,
Juste pour situer Christ, elle est Créole.
Piouk,
Claude  ;)

bonjour toutt di moun!

@claudaragne: moin aussi mi salu a ou bien ba!!!! (moin lé bien obligé :D .... ou nana in ta ti bébéte out caz  :o )
moin la pou blagué!! mi aime kass la blague (= je plaisante!! j'aime plaisanter)

@marie guilaine
tou dabor bonjour! moin lé bien conten de connaitre aou!
oté i fo pa moukate (= se moquer ) out ti fille kan li essay kozé!! laisse ali (=laisse la) exprime ali(=s'exprimer) sa son langue son listoir....
mé lé vrai ke i doi fé rire la bouche (se fendre en deux ou quelque chose comme ça)kan in moun(= quelqu'un) i essay koze kréol et que li na poin l'accent!!!
mon ti fille lété pareil mé a forstan (avec le temps) li la amélioré. et pi fo méfié (=se méfier).. lo bann zoreil talér(= maintenant) i koz mié!!!! :lol:
toussala la pa fasil!!(= ce n'est pas facile tout ça!)
bein sinon ici la chalèr i bril (=brûle), i chaufe, i To.....enfin ou la compri!!
moin lavé dé troi bon zélève mé moin lété tro toussél(=toute seule) et moin lavé poin trop le temps dé foi!!

mi souhaite aou la bienvenu et à pliss!!
kriss

Bonjour, Claude moin lavé bien compri que Christ974 té un créol, mi remercie à ou kan même pou l'info ! Piouck !  :par:
Bin lé gayar Christ974 ou lé pu tou seul !!!  :top:  Moin aussi moin lé conten connait à ou !!! Ici en France i fé pa tro froi, la fré le difficil rentré !!! Moin mi iaime bien la fré la chaleur aussi !!!! La neige lé gayar : lé blanc partout, la pouin désoudre ! Pou Noël, mi sava bat un carré Paris voir mon garçon li travaille là bas ! Mon sava voir un spectacle aussi : i appel "Le bal des vampires".
Mi laisse à zot !

Traduction : "Bonjour Claude, j'avais bien compris que Christ974 était une créole, je te remercie quand même pour l'info ! Bisous !
C'est cool Christ974, tu n'es plus seule !!! Je suis également enchantée de faire ta connaissance !!! Ici en Métropole, il fait doux pour un début d'hiver !!! J'apprécie aussi bien le froid que l'été !!! La neige c'est beau à voir : la blancheur partout, le calme qui règne ! Pour Noël, nous allons rendre visite à mon fils qui bosse à Paris ! Nous allons assister à une comédie musicale "Le bal des vampire"
Je vous dis à bientôt"

Bonjour, Claude mi remerci à ou pou l'info !  Mi té croi que Christ974 té un boug !!! Bin oui mi peu pas tou connaite !!!  :unsure
Bin lé gayar Christ974 ou lé pu tou seul !!! Moin aussi moin lé conten connait à ou !!! Ici en France i fé pa tro froi, la fré le difficil rentré !!! Moin mi iaime bien quand i fé fré aussi ! La neige lé gayar ! Pou Noël, mi sava Paris voir mon garçon li travaille là bas ! Nou sava voir un spectacle aussi : i appel "Le bal des vampires".
Mon deux zenfant i gagne pa cose bien créol mé zot i compren trè bien. Sat i fé rire mon mommon et mon papa cé quand mon p'ti fille i cose li tourne la langue ! Pou un p'ti malbaraise i fé bizar !!!!  :unsure

coucou,
Mi aim lir a zot, mi koprend "presque tout"
issi soleil i poik ! mi rest la kase, tro sho !
Moin la pli marmail, ossi mi kroi pas noel lé la, lé difficil kansa i fé sho !
ankor por mi noel lé fré !  :/
Ossi yer moin lé asheté bann boul é guirlandes pou dekor mon kase !

mé moin la fé a moin in kado, in ti hipoocampe an verre !!
'made in réunion ! ;)

Pour eviter un hors sujet, la suite ici
https://www.expat.com/forum/viewtopic.p … 40#2315699

Hippocampe33
Sinon ou té pe acheté Mayotte (l'île hippocampe) ! ça té in GROS cado !!!!  :proud  Mi plaisante bien sûr !!! L'année prochaine mi sava fête Noël la Réunion, kan mi pense va fé à moins bizar !!!  :/  I fé 13 ans mi pencor fête Noël dans la chaleur ! Moin la fini pren labitude, fé Noël dan la fré, alé fé magasin avec juste mon p'ti figure dehors, boire un p'ti chocolat cho dans in café, achté in cornet marrons cho ! Sat i manque à moin pou Noël cé letchi, sat ici lé pa bon ! Moin la passe in commande avec colipays : Mi di pa zot comment lé cher ! 79 euros 5kg ! Band' voleur !  :dumbom:

Marie Guylene a écrit:

Hippocampe33
Sinon ou té pe acheté Mayotte (l'île hippocampe) ! ça té in GROS cado !!!!  :proud  Mi plaisante bien sûr !!! L'année prochaine mi sava fête Noël la Réunion, kan mi pense va fé à moins bizar !!!  :/  I fé 13 ans mi pencor fête Noël dans la chaleur ! Moin la fini pren labitude, fé Noël dan la fré, alé fé magasin avec juste mon p'ti figure dehors, boire un p'ti chocolat cho dans in café, achté in cornet marrons cho ! Sat i manque à moin pou Noël cé letchi, sat ici lé pa bon ! Moin la passe in commande avec colipays : Mi di pa zot comment lé cher ! 79 euros 5kg ! Band' voleur !  :dumbom:


mi vien d comprendre akoz ou la di "ou té peu ashté mayotte!!!  :huh: Hippocampe té peu ashté akoz mayotte nana la forme in lippocampe!! moin lété jamais remarké!! aou la, ou lé for!! ah oui ou lé for!!

80 euros pou 5 kilos letchi!!! oté lé pa donné ouiiiii!!
va faire bizarre ... ici na point joli sapin,... ici na poin la neige... ici na poin la dinde.... na poin aussi marron glacé... amis ici nana la chaleur,... nana la chaleur.... ah oui moin té fini dire!!!  mi voulé dire la chaleur soleil et la chaleur humaine!! :D et kan ou marche dann shemin ou lé mouillé tellement ou transpiration i coule dessi ou!!!et en pliss dessa .... nana mangue et ..... nana letchis!! :D
@hippocampe si ou la pa compris in nafer lev lo doi!!!lé bon!!
@marie guylene ou té croi moin lété in bonomm!!! :o:lol:
bon mi souhaite azot in bon soiré Ou plito la bonne nuite!!

christ

Christ,
an metropole, zot koné mayotte parey "ile hippocampe" soman ali lé pa "la même forme" mon hippo amoin !
moin la trouve la parey mon hippo desi lé marshé petite ile ! ossi moin la ashté !
Moin na poin in ti bonome pou fé a moin in ti kado, ossi moin la fe solo (= moi meme ?? )  !

Si mi lavé un ti bonome, mi di ali : fé in bel kado amoin, mi ve ashté in kaze !! lol

Merci de me corriger les fotes, je suis sure qu'il y en a tout plein !
missi korige mi !

Pour Hippocampe33
Hin !!! :o  Cossa ou la fé dan out cou ?!?!  C koué ce bébéte ?!?  :mad: Ah in l'hippocampe ! Ou la fé peur à moin !!! Bin lé joli !!! Na poin in ta moune na ça !  :top:  Traduction : "Hein !!! Qu'est ce que tu t'es fait au cou ?!?! C'est quoi cette bête ?!? Ah un hippocampe, tu m'a fait peur !!!! C'est joli !!!! C'est rare les personnes qui ont un tel tatouage !"
Voici quelques petites corrections pour ton post :
*  ...soman ali lé pa "la même forme" mon hippo amoin ... --> Solman sate la, la poin la même forme que mon hippo amoin... (tu peux dire aussi) Solman sate la, la poin la même forme que la mienne.
* moin la trouve la parey mon hippo desi lé marshé petite ile !... --> moin la trouve la mienne desi lé marshé la petite ile !
* Moin na poin in ti bonome pou fé a moin in ti kado, ossi moin la fe solo... --> Moin la poin in bougue pou fé à moin in kado, du cou moin la fé à moi même in kado
* Si mi lavé un ti bonome, mi di ali : fé in bel kado amoin, mi ve ashté in kaze !!.. --> Si moin lavé in bougue, mi noré di à li ashté in kase pou moin !!
*  ...missi korige mi ! --> Merci de corrige à moin
Sinon dans l'ensemble c'est bien ce que tu écris !!!

Pou ou é toute bande z'oreils ki ve cose créole a lala deux trois mots.  :)  Traduction (Pour toi et tous métros qui veulent apprendre à parler le créole voici quelques mots...
Mons communs :
Band' marmaille, in marmaille : les gosses, les enfants, les gamins... Par contre mon/son marmaille peut signifie mon/son mec, mon/son p'tit ami.
in boug, mon/son/ton boug : Un homme, un mec, mon/son/ton compagnon ou mari.
In totochement : une bagarre, une correction, une embrouille
In bébéte : un insecte, un monstre, une bête...
In batail : une bagarre

Verbes :
Totocher, languetter : casser la gueule.
Moucater : narguer, se moquer de.
Expressions :
Ti lampe ti lampe : Petit à petit, progressivement, avancer mais assurément
Casse lé cui, casse à li lé cui : blaguer, taquiner quelqu'un
Casse la blague : plaisanter, blaguer
Son/la tête lé pa bon : Il/elle a un pète au casse, Il/elle est fou
La tête/son tête la gaté : Il/elle a perdu la tête

Des « GROS ou vilains » mots : bref les insultes !!!  :dumbom:
Languette ton mommon !
Espèce de kite ta mère !
Kite ton mommon !

Mi espère ke moin la pa tro fatigue à zot !!!  :huh:   Zot toute i écoute la ! :sleep zot Zot i dort pa mi espère !!!
Hé Chris ! mi pense ke toute lo band z'oreil i dor !!!! Zot la baise la rak ou koué !!
(traduction : J'espère que je ne vous ai pas trop bourré le bourrichon !!! Vous êtes tous à l'écoute ! J'espère que vous ne vous êtes pas endormis !!! Hé Chris !  Je pense qu'ils dorment tous !!! Vous vous êtes tous bourré la gueule ou quoi !!!)

Bonzour,
Non mi dor pas... "je lis et j' apprend"   merci bien c'est super ;)
Nar'trouv

Laurence  :)

A LaurenceL : O moins na inne i suive !!! Ou va gagne comme kdo Noël (papa Noël va mette  tout sa dessous in pié flamboyant)  : un magret d'canar, in foi gras, in douzaine zuitre, in dinde, in p'ti cornet marron grillé, in bouteille champagne... Bon mi sava pa donne à ou tou sa kan même... I fo suivre encor in pé l'école ! Mé lé bien ou lé in bon z'élève !
Lé zote, zot sera puni ! Zot va donne à moin 8 kg letchi, 4 kg mangue, 10 samoussas, 3 bonbons cravatte, in carri ti jacques boucané pou la peine !!!! La prochaine foi ma convok zot mommon é zot va gagne 3 coute fouette si zot derrière parceque zot i apramne pa l'école !!! é deux trois la vole chemin l'école !!!

Traduction : Au moins il y a une qui suit !!! Tu vas recevoir comme cadeaux de Noël (le père Noël les déposera au pied d'un flamboyant) : un magret de canard, du foi gras, une douzaine d'huîtres, une dinde, des marrons grillés, une bouteille de champagne... Non mais !! Je vais pas te donner tout cela quand il faut assister à d'autres cours ! C'est bien, tu es une bonne élève !
Les autres vous serez punis !!!! Vous allez m'offrir 8 kg de letchis...........!!! La prochaine fois, je convoquerai votre mère et vous aurez trois coups de fouet sur les fesses car vous ne suivez pas en cours !! Et quelqu'un ont fugué !!

P.S : J'ai fait une petite erreur dans les mots que je vous ai envoyé :
Bougue au lieu de boug (homme, mec...)

Bon je vais lire tout ça demain Marie... car ici il est quand même plus de minuit  :sleep 
Laurence  :)

Oui ou na rézon ! Lé tar la !  Moin la oublié le décalage horaire !!! C'est pou sa lo band' zélève lé pa la !!! Bin ou la sove à zot !!! Ou lé vraiment in bon zélève !!!
Traduction "T'as raison, il se fait tard ! J'ai zappé le décalage horaire !!! C'est la raison pour laquelle les autres ne sont pas là ! Tu les as sauvés ! C'est certain, tu es une bonne élève !!"

:top: merci aou Marie Guylene
la lecon va etre longue a reviser a suivre
jluc

:thanks:  Mi salu à zote bien bas ! Comme J.Luc la di.... zot leçon lé longue... Moin la oublie de à zote que ça cé zote devoir de vacances !  Hi Hi Hi !
Traduction : "Je vous salue bien bas ! Comme le fait si bien remarquer J.Luc... votre leçon est longue.. J'ai omis de vous dire que ce sont les devoirs de vacances ! Hi Hi !! hi !!!!'
Piouck zote toute !!!!!  :kiss:

:D
Ote
aou va pas ete decue   ;)  ti lampe ti lampe  ;)
pouick
Merry christmas

bonsoir zot toutt!!!

Commen i lé? Mi espere zot lé bien!!

assoir moin lé conten ,moin la passe in bon weekend! moin la invite mon papa hier, li la ni (=il est venu) avec son ti madame.et jordi =(au jourd'hui) nou la monte pique niqué dann in trou bébéte en l'air là bas= ( dans un coin paumé là haut), dan les haut  de st leu.sa lété longue.... sa lété longue la route là!!!! té en fini pu... lavé in peu la pluie, lavé brouillar, lavé soleil, lavé la pluie....té i fé fré mais i faisait du bien d'avoir froid!! nou la bien mangé, nou la bien dansé!!! (moin la oublie di azot que lété pa dann bois( = en plein air)mais chez in moun)
lété bien gaillar!!
mi souhaite azot in bon noel !! in bon lanné!!! et plein de bonnes choses pou zot mais aussi pou zot famille!!
moin nana in pensé pou bann momon ek papa  que la perde zot zenfant derniément sin deni nana in somaine!!= les parents qui ont perdu leurs enfants dans un accident à saint denis, il y a une semaine!!

apliss

Ok Christ, mi lé conten pour aou !

Yer moin lété ékout musik kréol, mi sé plu son nom, la fiy ziszankan, dan resto "le zinzin".
in paké kréol, un ti pé zoreil, mé lété tro gayar !

zordi moin la travay mon zardin.
Moin la enlev la bos dé terre, moin la mi dan la trou a koté ! (= j'ai égalisé les trous et les bosses ??) demin mi sava met bann scorie;
Mon shien nana tou sali la kase akose la terre ! ossi moin la di ali "lé pa gayar" mé ali nana pas kompri ! ossi mi lav mon kase, mon varangue et mi lav mon shien ossi ! é mi lav mi ossi !!
(= mon chien c'est roulé dans la terre fraiche, il a dégelassé la maison et j'ai du laver la maison, sous la varange, le chien et moi aussi )

(J'en ai marre d'etre limité dans ce que je veux raconter, c'est frustrant ! )

Hippocampe33 a écrit:

Ok Christ, mi lé conten pour aou !

Yer moin lété la parti ékout la musik kréol, mi sé plu ùi koné pu son nom, la fiy ziszankan, dan resto "le zinzin".
in paké kréol, un ti pé zoreil, mé lété tro gayar ! navé in bon lambiams

zordi moin la travay dann mon zardin.
Moin la enlev la bos lo gro tas de terre, moin la mi mett dan lal' trou a koté ! (= j'ai égalisé les trous et les bosses ??) (= moin la galisé  )demin mi sava metr bann scorie;
Mon shien[s] nana tou[/s]la sali partou dann la kase (akose la terre)ce n'est pas la peine de mettre "akoz la terre" car de toute façon pour le réunionnais un chien reste dehors donc quand il rentre forcément qu"il est sale même quand il est propre!!!!!ossi moin la di ali "lé pa gayar" mé ali nana pas kompri ! ossi mi lav mon kase, mon varangue et mi lav mon shien ossi ! é mi lav mi ossi !!
(= mon chien c'est roulé dans la terre fraiche, il a dégelassé la maison et j'ai du laver la maison, sous la varange, le chien et moi aussi )

(J'en ai marre d'etre limité dans ce que je veux raconter, c'est frustrant ! )


nous n"avons pas le même ra^pport au chien.... na lontan mon chien lété fini gagn in coup de balai (en tout cas menass ali ) ... li noré bien compris que sa place lé DEHORS et pas dann la kase!!!!! moin noré bien fé comprennd ali les choses... attention mi aime mon chien.... allé pas croire que mi sava tué ali a koz in peu la terre mais ..... toutt fasson li noré jamais rentrer.... :D . li koné oussa son plass i lé!!!! :lol:

Gran mati, la pli y tomb. un ti pe !  lé pa tro sho !
Mon zardin, li lé kontan !

Mi lé pa kontan akoz  zhordi, mi sava batkaré manapany é lé fré é la pli i tomb ! Mi kroi mi rest la kase akoz mi aim pa la pli. mi aim délo kan le soley i bril é i shof !

Piouk a zot !

Hippocampe33 a écrit:

Gran matin, la pli y tomb. un ti pe !  i fé pa tro sho ! =il ne fait pas trop chaud!
Mon zardin, li mi lé kontan !(=si tu dis LI tu désignes une autre personne, pas toi mais elle ou il !!)

Mi lé pa kontan akoz  zhordi, mi sava batkaré manapany é lé et i fé fré é la pli i tomb ! Mi kroi mi sava rest la kase akoz mi aim pa la pli. mi aim délo dolo = d'lo kan le soley i brile é i shof != i pête en fleur=quand le soleil est à son zenith; dans toute sa splendeur..... dans toute sa ... chaleur!!! :D
pour nous le solleil ne brille pas (briller) mais soleil i brile (brûler) :lol:

Piouk a zot !


hippocampe faudra que tu me dises c'est quoi tes références de livres ou de sites pour apprendre le créole... surtout l"écriture.... je ne m"y reconnais pas quelquefois!

livre :
un petit livre de poche, assimil, guide de conversation  "creole reunionnais " (c'ets eux qui mettent beaucoup de "z" )pour le reste j'ai imprimé certaines pages sur wikipédia, et dernièrement le dictionnaire kréole francais de alain armand ... et pour le reste, mon impro !
Merci christelle, !

Mi souhaite zot toute "Une bonne année 2015" ! Que zot santé sera bon, que zot nora un ta l'argent, un bon plat manger tous les jours... Bon bin un tas zaffaire koi !!!! Mais boire pa tro lo rhum tou les jours kan même, nana des limites ! Mi laisse à zot regarde un p'ti spectacle que l'Arc de Triomphe y offre à zot ! Lé tro GAYARD !!!

  :mad:  N'oubliez pas de cliquer sur les mots en bleus pour regarder le spectacle !

Traduction : Je vous souhaite une bonne année 2015 ! Une bonne santé, que vous ayez le porte monnaie bien garni, de quoi manger tous les jours... Bref plein de bonnes choses !!!! Ne buvez pas trop de rhum quand même, il y a des limites ! Je laisse regarder le spectacle que vous offre l'Arc de Triomphe ! C'est SUPER !!!

Bonjour zot toute !

    Moin la pas gagne cause avec zot depuis deux trois jours parceque mi té bien occupé !!!  :(  Sinon, mi espère que zot y va bien ! Ici, le matin la frais y koque ! Mais lé joli regarde verglas, la glace dessus pied'bois, lé vraiment gaillard ! La fille de mon bouc la accouché le 26 décembre ! Bin voilà moin lé grand mère (un jeune grand mère !). Nou lé bien content ! En plus li la fait in joli z'enfant ! Nou lé gaga devant le p'ti marmaille (un p'ti fille) ! Mi embrasse à zot bien fort !  :par:  Piouck !!!!
P.S : Mi trouve que le post lé un peu endormi ! Zot i trouve pas !?!?  :/

"Bonjour à vous tous !
Je n'ai pas pu discuter avec vous depuis quelques jours car j'étais surbookée !!!J'espère que de votre côté tout va bien ! Ici, il fait un frais de canard le matin ! Le verglas, la glace sont magnifiques sur les arbres ! Ma fille de mon compagnon a accouchée le 26 décembre ! Me voilà grand mère ! (Une jeune grand mère!). Nous sommes heureux ! De plus que la belle fille a fait un beau bébé ! Nous sommes complètement gaga devant la petite ! Je vous embrasse bien fort !
P.S : Je trouve que le post sommeille ! Q'est ce que vous en pensez !?!?! "

Marie Guylene a écrit:

Bonjour zot toute !

    Moin la pas gagne cause avec zot depuis deux trois jours parceque mi té bien occupé !!!  :(  Sinon, mi espère que zot y va bien ! Ici, le matin la frais y koque ! Mais lé joli regarde verglas, la glace dessus pied'bois, lé vraiment gaillard ! La fille de mon bouc la accouché le 26 décembre ! Bin voilà moin lé grand mère (un jeune grand mère !). Nou lé bien content ! En plus li la fait in joli z'enfant ! Nou lé gaga devant le p'ti marmaille (un p'ti fille) ! Mi embrasse à zot bien fort !  :par:  Piouck !!!!
P.S : Mi trouve que le post lé un peu endormi ! Zot i trouve pas !?!?  :/

"Bonjour à vous tous !
Je n'ai pas pu discuter avec vous depuis quelques jours car j'étais surbookée !!!J'espère que de votre côté tout va bien ! Ici, il fait un frais de canard le matin ! Le verglas, la glace sont magnifiques sur les arbres ! Ma fille de mon compagnon a accouchée le 26 décembre ! Me voilà grand mère ! (Une jeune grand mère!). Nous sommes heureux ! De plus que la belle fille a fait un beau bébé ! Nous sommes complètement gaga devant la petite ! Je vous embrasse bien fort !
P.S : Je trouve que le post sommeille ! Q'est ce que vous en pensez !?!?! "


Marie guilene i fé plaisir lire a ou in peu!!! moin la commence  lire ...occupé....zot lé bien....la fré i koque (ici la chalèr i totoche!!!) verglas....pied de bois..... et là!!! mi tomb dessu bouc :o mi di amoin té ou nana in cabri out caze  :/ bein a koz ou dit la fille !!! :unsure moin la relire et moin la lire la suite et là mi trouve jeune grand-mère!!! :lol::lol:
en fait ou la fé in gros lerreur ou té veut dire BOUG =bonomm= messieu=mari= zézer!! aster mi comprend mieu et mi félicite aou!!! :one

(cela fait plaisir de te lire!! j'ai commencé à lire.... occupée...vous allez bien....froid de canard (ici la chaleur est assomante!!!) verglas ... arbres....et là!!je tombe sur bouc... :o ..et je me dis... tu as un cabri(= chèvre) chez toi? :/  et dans ce cas pourquoi tu ecris ... fille ... :unsure  jai relu et continue la lectureet là je vois jeune grand mere!!)

christ

oui ou nana raison !!!

lé pu pareil depi inn deu moun la parti!! et le chef i veut pas laisse anou kass la blague... :mad:
nou lé la pou renseigner pas pou amiser!! :offtopic::dumbom:

alors bein lé in peu triste!! :(

mais i empeche pa domoun vien fé in tour dessi lo blog!!! nana in ta domoun lé nouvo!!   :par:

christ

Bin ouais ! Moin la fait in faute !!!! Merci !!!! ça c'est parce-que moins lé trop content retrouve à zot !!!  :D  L'émotion lé tro fort !!!
"Bin ouais ! J'ai fait une faute !!!! Merci !!!! C'est parce-que je suis troc contente de vous retrouver !!! Trop d'émotion !!"

Oui, ou na raison Chris !!! Lé dommage que nous peut pas casse la blague !!!!  :dumbom:  Mi sava fait in manif !!!!

Bonzour komen zot lé ?
Je parle pas très bien j'apprends toujours  :(

jeje972 a écrit:

Bonzour komen zot lé ?
Je parle pas très bien j'apprends toujours  :(


bonzour komen i lé?
amoin , moin lé bien!!

ou lé martiniqué et ou veu apprend koz créol la réunion? :/ Tu es martiniquais et tu veux apprendre le créole de la réunion?
mé di a moin............ eske ou koz créol martinique? mais dis moi............. est ce que tu parles le martiniquais?

christ

oté christ, la tit lécol, lé pli en "vacances" ?
la metres revien ?
zot élèv revin ossi !

bonzour hippocampe

ou lé bien?non moin lété pa en vacance.... moin na poin assez la monnaie pou prend l'aviion (avi- ion)!!! mi gagn pa gro largen !!!tu vas bien ? non je n"étais en vacances...je n'ai pas assez d'argent pour voyager .... je ne gagne pas un salaire suffisant pour ça!!!

moin lé toujour la même mais comme personne i vien pas ouar amoin .je suis toujours là mais comme personne ne vient me voir ... bein amoin si mi vien pas ouar zot!!! alors moi aussi je ne viens pas!!
imagine in pé....réfléchis un peu.. si mi rouve lo ti lékol, mi rouve la porte, la fénét, si j'ouvre l"école, la porte, les fenêtres, mi enleve la poussier dessus biro, je dépoussiere le bureau mi passe in bon coup de balié... mi assise dessi la chaise .... je passe un balai ... je m'assoie et mi attenn mon ban zélev... mi attenn ... mi attenn....j'attends mes élèves et j'attends .... hé bein kan mi gard lér...et quand je regarde l'heure. la finn arrive lér pou allé mangé... c'est déjà l'heure du déjeuner ....na poin personne la ni .... bein i ress amoin mon dé zié pou pléré...personne n'est venu .... il ne me reste qu"à pleurer.... et komm mi vé pa pléré alor mi laisse azot rentt dan la class et là kan zot lé en dan ... là mi vien!!! et comme je ne veux pas pleurer alors je vous laisse entrer et une fois que vous y êtes ..... j'arrive!!! moin lé pa couyonne!!!je ne suis pas stupide!!!
mi réfléchis dann mon tête... :D

coucou Christ.
cet ané, mon bann zélev, toulmoune i kose kréol dann mon klass ! 
mi di a zot, "zot i "doit kose farncais dann la klass" mé zot i kose touzour kréole !  :(
mé, mi i kompren in ti pé ! missi christ !  ;)

yer, in di son zami "mi grate mon ku !  :o
Zot explik amoin ca la vé dir : "je me repose sur mes lauriers" ou je ne fais rien"

Mi rest la kase tandi bann vacances. Zot metropole vien voir amoin issi.
Mi loa bien ri ! mi la bien mangé ! mi la pe dormi ! oté mi fé la fet !  :D

Asoir mi fé la fet ek bann zami solo à l'ermitage ! enkor !
Bon soir a zot

Coucou !
Comment i lé ?. Chris décourage pa ou... Mi pense que banne zélève là, la vole chemin ! Zot pou fé l'école buissonnière ou peut être que zot lé bien occupé avec zot travail, zot z'enfant !...  Hippocampe lé in bon zélève, li aime apprenne ! Li mérite in z'image, in bon point...
Moin lé en vacances depuis in semaine ! Lavé soleil toute la semaine depuis hier soir la pli i tombe.... Ma cose in ti peu plus lontan avec zot la prochaine fois. Mi espère que la prochaine fois toute banne zélève sera l à !

Traduction : Coucou !
Comment ça va ? Chris ne te décourage pas... Je pense que les élèves ont fugué ! Ils font l'école buissonnière ou peut être qu'ils sont surbookés avec le boulot, les gosses !... Hippocampe est une bonne élève, elle est scolaire ! Elle mérite une image, un bon point...
Je suis en vacances depuis une semaine ! Nous avons eu du soleil toute la semaine, il pleut depuis hier dans la soirée... Je discuterai plus longuement avec vous la prochaine fois. J'espère qu'il y aura un peu plus d'élèves.

Oui je parle le créole martiniquais et comme mes cousin son réunionnais j'aimerais bien apprendre la langue réunionnaise

Hippocampe33 a écrit:

coucou Christ.
cet ané, mon bann zélev, toulmoune i kose kréol dann mon klass ! 
mi di a zot, "zot i "doit kose farncais dann la klass" mé zot i kose touzour kréole !  :(
mé, mi i kompren in ti pé ! missi christ !  ;)

yer, in di son zami In moun la di "mi grate mon ku !  :o
Zot la explik amoin ca la i vé dir : "je me repose sur mes lauriers" ou je ne fais rien" dans le sens ou je ne travaille pas.

Mi rest la kase tandi bann dann vacances. Zot metropole bann domoun la france i vien voir amoin issi.
Mi la bien ri ! mi la bien mangé ! mi la pa beaucoup dormi ! oté mi fé la fet !  :D

Asoir mi fé la fet ek bann zami solo à l'ermitage ! enkor ! ça sé in mot lé nouvo !! si mi devé dire que mi sorty avek bann domoun ké na poin bonomm ou bien femm moin noré dit "asoir mi fé la fêt ek mon bann dalon et la plipar lé pa marié"

Bon soir a zot


hippocampe ou démerde bien!! moin lé content po ou!!! mé ou devrai apprend azot le fancais comme si que cété in langue étrangé.... banna la pér kosé tantion le professeur  ou bien lo bann zéléves i moukate.... dépi zot lé pti zot y gagn moukatage alor a force zot y vé pu.... akoz ou di pas zot sat y koz français nora in bon note à loral....
di a zot "moin mi apprend koz créole et rire pas moin sirtou .....bein azot ossi fé in léffor!!!"
a partit de maintenant sat i koz créole ek moin bein mi réponn pu, mi compren pa!!
i faut inn dé va essayé koz in pé français...
sinon  ni ar trouve inn dsé 4!!!

christ

moin lé contente voir ça coz créole
mi ca va dir a mon homme ziotte un peu tu gagnera coz
lol

j'ai grandi la majeure partie de ma vie avec cette langue à la maison et je découvre aujourd'hui que cela s'écrit!!
Je le comprends sans problème mais toujours eu "honte" de le parler, par peur de me tromper.
Mon retour sur l'île devrait me permettre de m'y remettre....
Merci à tous pour ce doux moments!!!

Je comprends et parle créole sans problème mais j'ai beaucoup de mail à l'écrire. J'arrive à la lire mais en prenant beaucoup de temps. J'adore ce parler qui chantonne.

koman i lé bann kréol? :)
zot lé bonpé tèrla?
alé nou artrouv...