English speaking jobs and companies

Hello everybody,

I am a newcomer in Marseille since I just found a job there.
My girlfriend is planning to move in too but she hardly speaks French.
Does anybody know any English speaking multinational companies where she could apply for jobs?
Or generally do you know any English speaking job opportunities in the city?

Thanks!

Hi there
I am also thinking of visiting Marseilles in august with a view to staying there a while,and like your girlfriend i have very little french,Everything will be new to me,I was wondering if you got any reply to your blog??

Hi pexlibanis and marseilles,

Welcome to Expat-Blog both of you :D

Dear pexlibanis can you be more specific and tell us in which sector your partner is looking for work.. or maybe what are her qualification or experiences please ?

Thank you

Maximilien
Expat-blog Team

Hello guys,

Please if you have some information about job there, please keep me posted.
I am going to live to Marseille, I am searching a job opportunity there. I have 2 years of experience as Export Manager for differents markets, I am licensed in Business Management, my native language is Spanish, English in a intermediate level without any problem to work, and my French in a beginner level.

Thanks in advance for any information.

Have a nice afternoon!!

Hello Paola.Burbano.

Welcome to Expat.com :)

I would invite you to post your resume/CV in the Jobs in Marseille section. It might help.

Thanks.

Karen :)

Salut!

Je suis Magdalena, Grecque, vivant actuellement à Athènes, et je voudrais déménager et travailler à Marseille.
J'ai une longue et excellente expérience dans l'industrie de l'hôtellerie et du tourisme, j'ai travaillé comme hôtesse, réceptionniste, directrice de réception, commis d'arrière-bureau, agent de relations avec les clients, agent de réservations et aussi en tant que barista, cuisinier, et serveuse.
Je parle un peu français, mais j'apprends vite et j'étudie beaucoup
Faites-moi savoir s'il y a quelque chose : )
Merci à vous !

MagdaliniOta wrote:

Salut!

Je suis Magdalena, Grecque, vivant actuellement à Athènes, et je voudrais déménager et travailler à Marseille.
J'ai une longue et excellente expérience dans l'industrie de l'hôtellerie et du tourisme, j'ai travaillé comme hôtesse, réceptionniste, directrice de réception, commis d'arrière-bureau, agent de relations avec les clients, agent de réservations et aussi en tant que barista, cuisinier, et serveuse.
Je parle un peu français, mais j'apprends vite et j'étudie beaucoup
Faites-moi savoir s'il y a quelque chose : )
Merci à vous !


Bien le bonjour Magdalena,

Attention tu as mis ton message sur la partie anglophone du site. Merci de le réécrire sur la partie francophone.

Hello Magdalena,

Be careful you put your message on the English part of the site. Thank you for rewriting it on the French speaking part.

Hello Phipiemar, thank you so much for your reply and sorry for this! I will write my message on the french part as well.

Bonjour Phipiemar, merci beaucoup pour votre réponse et désolé pour cela ! Je vais aussi écrire mon message sur la partie française.

Thanks for letting me know and have a great day : )

Best